هدف این سایت اول کمک به پیشرفت کشتی اسلام آبادغرب و نیزایجادانگیزه دربین کشتیگیران ودوم دراختیارگذاشتن مطالب گوناگون پیرامون کشتی به همه ی علاقمندان به ورزش کشتی می باشد.ازکشتی گیران وکشتی دوستان شهرمان تقاضا دارم که ماراازنظرات واطلاعات خودبرای پیشرفت سایت بی نصیب نگذارند.ب امید اعتلای روزافزون کشتی این مرزوبوم

مدیر رسانه ای: جواد دانش بخش

Gmail : wrestling29b@gmail.com

tel : 09381701613


  :: مدیر وب سایت : صابر علی محمدی
نظر شما در مورد استفاده از کشتیگیران غیربومی در مسابقات مختلف با پاداش دادن به آنان و ترجیح دادنشان به کشتیگیران خودمان چیست






اهنگ ورزشی-مرجع کداهنگ

» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

   

پهلوانان هرگز نمی میرند

طراحی تمرینات وزنه برداری برای کشتی گیران
پنجشنبه 29 تیر 1391 ساعت 10:03 ب.ظ | | نوشته ‌شده به دست صابر علی محمدی | ( نظرات )
هر تایم کشتی دو دقیقه است، آیا کشتی گیر، هر 120 ثانیه را با شدت تمام و با حداکثر توانایی های سرعتی و قدرتی اش کار می کند؟ مسلما خیر.

به تحلیل ذیل دقت کنید:

آغاز مسابقه، سر شاخ، محک زدن دست های حریف، حرکت آرام روی تشک مسابقه = 20 ثانیه، ضربان قلب تا 120 تلاش برای اجرای فن، عبور از دست حریف، رسیدن به پاها در حالت حمله و بالعکس در حالت دفاع که با کش و قوس همراه است = 15 ثانیه، ضربان از 120 تا 140

سوت داور، اعلام سرپا، تلاش در عین آرامش و یورش مجدد (یا دفاع مجدد) = 20 ثانیه، ضربان از 140 به 120 بر می گردد.

دفاع یا حمله در حالت خاک = 15 ثانیه (افت ضربان) اعلام سرپا، حمله و فعالیت شدید (افزایش ضربان تا 170) ملاحظه می کنید که ورزش کشتی در تعریف علمی اش یک فعالیت اینتروال است، با توجه به قوانین جدید.، کشتی گیر ممتاز به ورزشکاری اطلاق می شود که در تمام دوره فعالیت به حد اسیدلاکتیک نرسد.

متاسفانه به دلیل پایین بودن vo2max کشتی گیران ایرانی، تمرین و مسابقات آن ها در لاکتیک است، با در نظر گرفتن مطالب بالا که به صورتی گذرا به آن پرداختیم، تمرینات وزنه را هم که تمریناات بی هوازی هستند، طوری طراحی می کنیم که به صورت اینتروال باشد، به ویژه زمانی که فصل مسابقات نزدیک است .

بطور مثال از 40 روزتا یک هفته قبل از مسابقات مبنای انتخاب وزنه ها را 65 درصد رکورد قرار دهید، مثلا اگر صد کیلوگرم را اسکات می کنید، باید 65 کیلو وزنه بگذارید.

نوع حرکت تعداد

اسکات با هالتر 16 × 3
سر شانه با هالتر از پشت 12-8-8-10-12
نشر خم دمبل 16 × 3
حرکت اول دوضرب وزنه برداری 16 × 3 کشیدن هالتر روی سینه
شکم با وزنه (حداکثر تعداد) ثانیه 30 ×3
فیلر با وزنه 20 × 3
بارفیکس حداکثر تعداد ×3
شنا سوئدی حداکثر تعداد ×3

مدت زمان انجام کلیه این تمرینات حتی الامکان نباید از 45 دقیقه بیشتر باشد، پیشنهاد می شود سه جلسه در هفته تمرینات بالا را انجام دهید که حتما نیز باید زیر نظر مربی مجرب باشد، 

 منبع:www.iwn.ir




:: مرتبط با: علم تمرین ,
:: برچسب‌ها: وزنه برداری برای کشتی گیران , طراحی تمرینات وزنه برداری برای کشتی گیران , طراحی یک برنامه تمرینی ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر